Tuesday, July 10, 2007

守著陽光《北國暮靄》

Keep running at blue moment, Shikauchi@ Japan

黃昏,北海道的晚春初夏
在鹿討(Shikauchi)剛下火車
正準備步行回我的住處

放眼望去,只有我
一個旅人….

一望無際的山頭
還留有餘冬的殘雪
隴罩著厚重濃密的雲層
大雨即將來襲

大山大地,風雨欲來
黃昏暮靄,氣勢懾人
讓人覺得磅礡動心

按下快門的瞬間
發現遠方的山頭下
有一個人,正在漫漫長路上
跑步,跑呀跑….

人生,就是一個人
當快樂時,當悲傷時
還是要 ── 堅定向前跑

在北國的天色向晚
我與這一刻的山色
相互通契
惟獨屬於我們的默契
跨越時空

來自天地,曠野的聲音
始終在我心裏
迴響
召喚

你說
躲在雲層背後
是守候著你的燦爛朝陽

我懂
即使在漫長暗夜
溫暖與希望
一直都在

山在,風在
雨在,你在

Photo :
keep running at blue moment @鹿討(Shikauchi)距離富良野(Furano)車站不遠,是個無人的小站 / Jun 10, 2006

Labels: , ,

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

躲在雲層背後
是守候我們的燦爛朝陽

did i say that?

you have to forgive me. life is getting so crazy here. i don't think i look at the sky since last monday.....i don't even have a time to get a good burp after a meal.

i hope i'll get over this soon. then, i can draw myself a comfy couch in front of you and your nice pictures, relax.....

got to go!

7/12/2007  

Post a Comment

<< Home